Spis treści:

1. Plan Osady Rodowej v.15

2.Plan działania projektu Osada Rodowa Czterolistna Koniczynka

 

1. Plan Osady Rodowej

Kliknij na rysunek aby zobaczyć w pełnej rodzielczości, rozmiar 4,68mb. Wersja planu : 1.5 – plan w skali rzeczywistej, gotowy do użycia. Obecny plan zostanie wykorzystany taki jak jest w Etapie 2,  lub w razie potrzeby zostanie przerysowany przez architekta. Plan w ponad 90% kompletny.

2.Plan działania projektu Osada Rodowa Czterolistna Koniczynka

 Projekt sklada się z dwu etapów :
Etap pierwszy – obecnie trwa , jest najważniejszy.
Informowowanie o idei Anastazji = jednego hektara. Sprawdzenie poprzez spotkania, wspólne prace i projekty ogrodów czy wszyscy jesteśmy jednej myśli (wszelkie oczekiwania/pomysły na życie itd- to teraz się określamy). Zebranie minimum 1/3 lub 1/2  mieszkańców,  osada jest na 92 ogrody. Zaprojektowanie ogrodów hektarowych – zadanie zajmuje około roku.  Dokończenie ustawy o Osadach Rodowych i jej wdrożenie.
Etap drugi
Wybranie miejsca i możliwie najszybsze zagospodarowanie zgodnie z planem przestrzeni osady , planami ogrodów, budowa domów. Jest to znacznie łatwiejsza część ponieważ wiemy jak wszystko ma wyglądać, gdzie co ma rosnąć, i znamy się wzajemnie.

Te dwa etapy można porównać do budowy bloku – najpierw musi być spora praca na dokładne narysowanie budynku, obliczenie jego parametrów, a dopiero potem można taki blok zbudować.
Taki podział prac – najpierw projekt potem ziemia jest kluczowy, Wspólna myśl to siła która pozwala na zrealizowanie projektu na ziemi . Ale każdy ma być zaangażowany. Jak mówią „nie ma darmowych obiadów” – tutaj ceną jest Twoja energią włożona w projekt ogrodu i współtworzenie przestrzeni Osady (aktywne działanie),  wtedy dopiero można zrealizować. Inne projekty się rozpadały i będą rozpadać bo niema właśnie takiej pracy ani właściwej kolejności działania. Idea Anastazji została przemyślana od A do Z.
O sile współtworzenia mówi W.Megre w poniższym krótkim filmie.
P.S.
Czy ziemia będzie otrzymana, czy wydzierżawiona a najlepiej już zatwierdzona przez ustawę, na ten czas mniej ważne od pkt 1.

 

Reklamy